MEMENTO MORI 12.

11. ledna 2017 v 10:06



Dobré ráno, dobrý den, měl bych snad už vypsat, co nesvedl jsem za týden!

Což ovšem stále nesvedu, byť předtím zahlédnu do ledničky, velký, maličký, na velikosti tu nezáleží, vždyť všechny vypadají na takovýto první pohled všechny víceméně stejné, pár regálků a na nich cosi vyskládáno.
Kdo chápe moje téma, ihned mu jasné, že tohoto všeobecně známého příkladu používám jako analogie motýlích krabic, neboť pokud kdo myslí, myslí jen v analogiích, a co je na takovémto myšlení nejobtížnější, je potom onen přestup z jedné analogie do druhé, dokonce do jiného druhu analogií, sám se s čímsi takovým, a nemyslím teď ono tehdy možné setkání se Smrtí, už od loňského 3. srpna namáhám.

Prostě tady mám na úvod představu čela rozevřené ledničky, jejichž pásmo by mohlo být úvodem čehosi jiného: někdo by je mohl začít fotograficky zpodobovat, nikdo to ještě nedělal.
Taková dokumentace vnitřků velmi rozšířeného téhož ve všech sociálních skupinách i různých kulturách, ve stavu všednodenní autenticity bez předchozích inscenací a účelových nákupů, dokumentace jakožto vizualizace jednoho rozměru života by mohla mít docela zajímavé výsledky.

Ponechávám je však jiným, vlastních štrapácí souvisejících s nalezením mé vlastní krásné příští Smrti mám pro příští týdny dost.

Všechno, čím zde ilustruji jistou mozaikovitost nebo sekvencovitost, popřípadě sekvenčnost, jsou díla desetiletí stará, zažitá, a vlastně již neupotřebitelná, když dnešní témata a zpodobující tendence jsou již zcela jiné - ale na maloměstě, v němž se svůj srpnový zážitek snažím rozvinout, v takovémto prostředí jsou čímsi nečekaným, dokonce až nesrozumitelně objevným, a proto domorodcům zcela zbytečným.

Například následující dílo Keith Arnatta Vlastní pohřeb vzniklo již na začátku 70. let, tedy před více nežli 40 roky.


Zhruba ve stejné době seskládal kdosi jiný dohromady, vytvořil tedy instalaci čehosi, co připomíná ony obchodnické vzorníky, o nichž jsem se již párkrát zmiňoval.


Pak tady mám v tom mém vlastním dnešním vzorníku na ukázku cosi, co se podobou jinak blíží mému záměru, jenom uvedu, aniž bych sám mínil použít tuhle nabídku, jež vznikla Dave Brethauerovi na jakémsi typepad workshopu, napsáno po mém o čemsi, jehož odkazu na Wikipedii nerozumím pro nedostatek mé vlastní související manuální praxe.


Pro fajnšmekry si dovolím ukázku krabicovosti, tedy jiného kontextu kontextu původního, klasika abstraktního malířství, speciálněji neoplasticismu, Pieta Mondriana žijícího mezi roky 1872 až 1944, což i na malém městě máme málem půldruhého století.


Chatbot může znamenat:
Chatterbot , je štěbetat robot je druh konverzační činidla, počítačový program navržen tak, aby simuloval inteligentní konverzaci s jedním nebo více lidskými uživateli prostřednictvím sluchovými nebo textové metod.

S peprnou otázkou, zdali snad doposud jen bezděčně nedávám dohromady vizuálního chatbota, uvádím poslední mi související dnešní ukázku, podle křestního jména možná našeho emigranta, Pavla Buchlera s názvem Ampliony, poněvadž k mému potěšení i tahleta výstavní konstelace nevyjadřuje věcně nic navíc, nežli pojmenovává.


Takže mohu zase cosi dílčího uzavřít - třebaže mě opět nikam nedovedlo, z poskytnutých příkladů snad vyplynulo, že vizuální forma, elementární vzhlednost, entomologických krabic je již v konceptuální praxi zvládnuta roky.
Zbývá mi tedy zvládnout jejich obsah, a ten nikoli jen vizuální, nýbrž především informační, a ten navíc v co největších zkratkách, aby velikost dílčích vnitřních příspěvků byla plošně pak co nejvíce nejmenší.
Aby zůstala čitelná a co nejvíce se podobala rozměrům dojmu hmyzu.

To je ten základní úkol pro příští pokračování, obstarávat si setrvale takový materiál, třeba i inscenovat takové podmínky, aby mnou řízeně vznikal.

Ojojoj, kéž bych takový opravdu hutný úkol postupně plnil se stejnou snadností, jako se mi povedlo se včerejším večerním záměrem…




.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama