MEMENTO MORI 9.

9. ledna 2017 v 12:29




Vracím se ještě ke včerejšku, abych doložil, že má-li něco v sobě obsaženy významy, lze to skládat do zcela přirozených postupných významových řad, dokonce tyto jednotlivosti mezi sebou variovat, jako já bych mohl zaměnit včera při výkladu bez ztráty sebemenšího smyslu obrázky tu 2. a 3.

Přesto musím doplnit, co jsem včera začal, totiž jinou tu zvizualizovávající tradici halloweenskou tam kdesi za oceánem, odvozující nebo vyvozující se tentokrát z ikonografie jiného nedávného všeobecně známého a ve významu akceptovaného obrazu, tentokrát z náborového letáku z časů 2. světové války, tedy z čehosi co bylo určeno na nástěnky a galerijním uměním být nemělo - třebaže dneska se i do takového prostředí zcela přirozeně dostalo.
Vizualita málem tatáž, vždyť v čase bezprostředně o pár roků předcházející obrazům Roye Lichtensteina.


Dotřetice přiložím obrázek ze zápalkové krabičky z půlky zdejších 90. let, vizuální podobnost je zde nabíledni, když odvozena z tehdy nedávné tradice pop-artu konce 50. let.


Pokud bychom jednotlivé tyto obrázky umístili za sebou dovnitř entomologické krabice (snad z tohoto příkladu předchozích obrázků za sebou pochopíte účel takovýchto prezentací) a připíchli po nich špendlíkem ještě jeden, opravdu jen málokomu by připadlo, že následující obrázek s podobným způsobem vizuálností pochází již ze středověkých časů, mám dojem, že už z doby renesance, to máme nejméně 500 roků nazpátek.


A pokud komusi snad schází jakýsi ten vztah s příhodou mého loňského luhačovického setkání se s mou potenciálně příští krásnou Smrtí, ihned nabídnu cosi, co opět souvisí s dílčími Lichteinsteinovými obrazy a jako jakýkoli související celek jím samým jako autorem nikdy nebylo míněno.
Ale protože takový význam je v těch původních obrazech obsažen, zcela samozřejmě mohly být mnou přiřazeny k sobě - což je operace, jež se mi zatím v luhačovickém případě pro naprostý nedostatek vhodných zdrojů naprosto nedaří.


Nedaří se mi sesbírat, nedaří, mimo mne se nikde v okolí nenacházejí, nikdo mi je, týkající se luhačovické srpnové příhody, nepřistrčí - přesto nevzdávám, poněvadž z předešlých příkladů je snad vidné, a pro kohosi může být zprostředkovaně návodné, že ve virtuálním světě mezi jednotlivostmi naplněnými významy je cesta možná, pro onu naplněnost koincidencemi, paralelitami, analogiemi, synchronicitami, synergiemi, kooperativností i teleoklinnostmi, tedy významy či významnostmi, pro něž všechno takové lze proto zcela samozřejmě najít v díle Roye Lichtensteina nenadálou zmínku o vědomí přítomnosti Smrti jen tak; malířský odkaz jeho života obsahuje totiž významy, z nich v nejméně jednom případě mytologickou podobu až barokní.




.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama